Як знайти гроші на проєкт і не закритися?

Тут займаємося практикою з пошуку коштів на гуманітарні антивоєнні проєкти.
Ми почали зі вступної “як запустити роботу з грантами” і рухаємося по кроку за раз - вибір гранту, формування концепції, розробка плану + бюджету + KPI і так далі.

Пропонуємо вам працювати з вашими справжніми заявками (кожен зі своєю), ділитися успішними прийомами і ставити питання один одному.
Ми (Reshim) готуватимемо матеріали, в яких один із ваших проєктів ділиться своїм досвідом.

Паралельно ми створюємо алгоритми до кожного маленького кроку з пошуку фінансів (від партнерів, грантів чи донатів): з цими інструкціями кожен окремий крок буде здійсненний для “середнього” волонтера.
Потім ми допоможемо вам ставити задачі на платформі та знаходити під них волонтерів!

Корисне посилання для всіх, хто опинився тут (не просто так):

Давайте разом ділитися корисними ресурсами, на додаток до поточних тем!
Таким чином ми назбираємо цілу сучасну бібліотеку знань і досвіду, який стане в нагоді в гуманітарній сфері :handshake:

Привіт! Ми створили алгоритм роботи з партнерами для вас:

Кроки до партнерства / завдання для волонтерів"
Алгоритм роботи з партнерами, який готуємо “як для зеленого волонтера” - щоби потім ставити задачі на платформі, знаходити волонтерів без специфічного досвіду та давати їм алгоритми чи чеклисти)

1. Підібрати компанії з програмами КСВ / ESG, що зацікавлені в партнерстві з гуманітарними проєктами

(конкретний напрямок узяти з опису проєкту АБО з вужчого опису - який напрямок хотіли б робити з партнерами)

Що потрібно підготувати для вирішення завдання:

  • алгоритм, ПРОМПТ
  • опис проєкту
  • що потрібно проєкту
  • підручники мови - тоді потрібні онлайн книжкові або видавництва
  • інфопідтримка - щоб набрати благоотримувачів АБО набрати учасників - волонтерів, викладачів, координаторів
  • онлайн сервіси - для роботи команди, сайт, для зустрічей, VPN, безпека
  • гроші
  • ідеї співпраці, якщо є

ВАЖЛИВО! з якого типу партнерами точно не взаємодіємо

2. Описати потенційні бенефіти для компаній

Що потрібно підготувати для вирішення завдання:

  • приклади взаємодії компанії з проєктом, схожим на мій (видавництва дають книжки, або збір з книжок на користь тематичного фонду - особливо приклади взаємодії з малими НКО, з початківцями)
  • якими мовами існує публічно проєкт? Соцмережі
  • ревізія, що є у проєкту (інфообмін - наша аудиторія)
3. Написати листи в компанії

Що потрібно підготувати для вирішення завдання:
алгоритм, шаблон + ПРОМПТ

4. Скласти бриф про проєкт для зустрічі з представником компанії + заготовити приблизні фрази.

Що потрібно підготувати для вирішення завдання:

  • хто буде зустрічатися
  • результат вирішення попередніх завдань (список компаній, ідеї, що кожній може бути цікаво у співпраці з проєктом)
  • хто буде зустрічатися + з ким із компанії (відділ, посада, інтереси якщо є профілі в LinkedIn або соцмережі). Якою мовою. Рівень володіння мовою (англійською? Місцевою мовою?)
  • алгоритм, шаблон + ПРОМПТ
5. Потренувати зустріч із представником компанії
6. Підготувати контент презентації про проєкт для партнера

(назва слайдів і текст/цифри на слайди)
Що потрібно для вирішення завдання:

  • контент про проєкт
  • контент про партнера
  • алгоритм, шаблон
7. Зверстати презентацію про проєкт для партнера - не кожен середній волонтер зможе

Що потрібно для вирішення завдання:

  • бриф для проєкту (наприклад, дизайн елементи дізнатися, чи є візуальний стиль і правила його використання)
8. Підготувати деталізоване КП про проєкт після зустрічі з потенційним партнером - не кожен середній волонтер зможе
9. Провести зустріч із партнером
10. Провести аудит проєкту, чи підходить він партнеру з юридичного погляду
11. Список питань, які обов'язково треба обговорити з партнером до угоди про співпрацю

Що потрібно для вирішення:

  • результат усіх попередніх кроків
  • шаблон
12. Перевірити документи про партнерство / перевірити наявність необхідних юридичних штук у проєкту - мало хто із "середніх" волонтерів зможе, потрібне знайомство зі сферою
13. Супроводжувати реалізацію спільного проєкту - не разове завдання. Швидше за все, це має робити постійний волонтер у команду або людина з команди
14. Підготувати опитувальник для збору зворотного зв'язку в партнера після реалізації проєкту

Залишимо тут додаткові посилання на додаток до такої великої теми: (російською)

Привіт! Нещодавно ми взяли запит у трьох українських проєктів, які замислюються про партнерство з бізнесом.
Ми розбираємо всі кроки до партнерства на окремі завдання, які ставитимемо волонтерам (і забезпечуватимемо зрозумілими алгоритмами).

У такий спосіб ми можемо не шукати супер-профі, бо деякі кроки можуть зробити волонтери без особливої кваліфікації (ті, що володіють комп’ютером і вміють писати текст, користуватися пошуком тощо).

Для цього спочатку ми самі вирішуємо перші два кроки до партнерства:
пошук компаній під ваш проєкт + опис переваг співпраці з вами.

Вже скоро повернемося з результатами на тему “Як підібрати бізнеси”!

Всім привіт і побільше сил на цьому тижні!
Хочемо поділитися свіжими грантами з DevelopmentAid🚀.

Отже, що ми знайшли:

1. American Psychology Foundation Trauma Psychology Grant

Особливості: Грант для психологів зі спеціалізацією на травмі, подача індивідуальна, але потрібна партнерська НКО.

2. American Psychology Foundation Visionary Grants

  • Посилання: Visionary Grants - American Psychological Foundation
  • Тема: Дослідження, освіта та інтервенції в галузі психології для вирішення соціальних проблем.
  • Дедлайн: 3 квітня 2024 року
  • Сума: До $20,000

Особливості: Неясні вимоги до місця розташування проєкту.

! В умовах заявок треба подивитись, чи треба самому психологу і партнеру-НКО бути в США, і з якими людьми можна працювати (тільки з людьми в США чи ні).

3. Volunteering Teams in High Priority Areas Health / Volunteering in support of humanitarian aid operations

Посилання:

1 - Funding & tenders
2 - Funding & tenders

  • Тема: Волонтерські програми в областях пріоритетного впливу.
  • Дедлайн: 8 лютого 2024 року
  • Сума: Не вказана

Особливості: Потрібно мінімум 3 партнери, умови волонтерства за кордоном.

Гайд за обома програмами:

4. Methodist Church in Italy Humanitarian Aid Grant

Особливості: Зареєстровані НКО можуть подати 2 заявки.

5. AI for Humanitarians: Shaping Future Innovation

Особливості: Перевірте релевантність вашого проєкту тут: сторінка 3.

Давайте разом готувати заявки і рухатися до нових горизонтів! :earth_africa:

А ви знаєте, що можна відкрити проєкт зовсім без грошей? Ми дізналися у проєкту “Твоя Україна”

Привіт! Сьогодні ми поділимося надихаючими інсайтами з перших вуст - історією проєкту “Твоя Україна”. Ми провели інтерв’ю з Лізою Пахомовою, представницею цієї ініціативної спільноти, і поцікавилися, як створити та підтримувати проєкт, навіть якщо у вас немає фінансових ресурсів.

Ось кілька ключових моментів із розмови:

1. Якими були перші кроки, що було найскладнішим, а що навпаки - найлегшим?" .

Коли я долучилася до проєкту, наш центр якраз переїжджав із попереднього приміщення в нове.

За це велике спасибі Грузинському Патріархату, який виділив нам приміщення в соборі Святої Трійці (Самеба). Воно велике, воно безкоштовне. Ми не платимо за оренду та електрику.
Отже, ми мали два пускові моменти: у нас є, що видавати, і в нас є, де видавати. З цими параметрами нам пощастило. Складнощі, звісно, були в тому, щоб просто банально обладнати це приміщення, щоб у ньому можливо було якось працювати й існувати.

Потрібні були меблі: щонайменше столи і стільці, щоб відвідувачі і співробітники могли присісти. Усе, що стосується меблів, техніки - спочатку це все хтось жертвував.
І ось потихеньку, хто що міг: волонтери та небайдужі люди приносили побутове приладдя, будматеріали, інструменти. Адже полиці, шафи та стелажі потрібно було з чогось сколотити, щоб там розмістити підгузки, каші, предмети гігієни.

"Ось так підтягувалося все.
Виходить, усе для обладнання, для загальної зручності - робилося просто спільними зусиллями."

Звичайно, у нас був грошовий грант уже за рік, напевно, після початку нашої роботи.
На жаль, не знаю назви організації, але вони допомогли закупити нам принтер, холодильник, мікрохвильовку, обігрівачі.

“Хто міг, допомагав, з чим потрібно. І продовжує допомагати.”

Чи були спади в залученні людей і ресурсів? Що ви робили тоді?

2. Чи були спади в залученні людей і ресурсів? Що ви робили тоді?

Ліза: – "Так. Я пам’ятаю, у нас був один великий спад навесні 2023 року, коли і волонтерів стало різко менше, тому що люди їдуть далі, і речей стало різко менше з якоїсь причини.

Я пам’ятаю, як фотографувала наші порожні вішалки, викладала в соцмережі і писала “Допоможіть!”. Тривало це приблизно місяць. Що сталося потім? Якась магія. Потихеньку почали розгойдуватися люди, почали нести речі.

Незабаром до нас прийшов юнак, який зайнявся розвитком соцмереж більш активно, почав клеїти наші стікери по місту. Ми й самі поширювали листівки, перекладали їх грузинською мовою: “Якщо у вас є непотрібні речі, будь ласка, приносьте”.

Один із наших волонтерів працював на СТО і казав колегам: “Приносьте, що у вас є з непотрібного, а я відвезу в центр”. Для місцевого населення зібрати речі - це ще півбіди, а ось кудись везти - для них це вже перебір. Тому було організовано збір на СТО.

Але тоді справа добре пішла, і досі потік одягу та взуття в центрі практично не припиняється.
У нас є що вішати, речей багато, ми навіть можемо ними з кимось ділитися.

Один раз уже поділилися з дитячим будинком, і сусідам по приміщенню намагаємося допомагати.

“Спад був. Прямо здавалося, що все: будемо сидіти з порожніми рейлами.”

Зараз, коли проєкту майже 2 роки, що ви думаєте про розвиток? Що здається необхідним?

3. Зараз, коли проєкту майже 2 роки, що ви думаєте про розвиток? Що здається необхідним?

Що виходить: питання з речами закрите.

Вони в нас є, їх приносять - це добре. Гуманітарну допомогу ми, на жаль, надати можемо нечасто, бо не вистачає коштів. У нас немає такого хорошого притоку донатів, щоб здійснювати закупівлі на регулярній основі.

“І тут ми на 200% проявили історію, як без грошей щось замутити.”

Спочатку, коли вже з’явилася ідея організувати творчі заняття, до нас приходили чуйні люди, які говорили: - “Я можу провести ось такий майстер-клас із дітьми, і ось такий із дорослими.” Але матеріали ми повинні були забезпечити з нашого боку.

“Ми розгледіли уважно, що нас оточує.”

І зрозуміли, що в нас є велика кількість речей, не всі з яких можуть бути ношені людьми із задоволенням, тому що ось там - плями, тут - дірки тощо.

Але з них можна зрізати паєтки, ґудзики, намистини.
Або припустімо, маємо блузку з відірваним рукавом, а блузка з гарної тканини. І можна пошити з неї мішечок, косметичку. І ось так ми почали збирати матеріали. Звичайно, трошки скинулися, умовно, на нитки-голки, на пачку картону.

І кинули клич: “Будь ласка, приносьте нам творчі матеріали.”
Нам почали приносити фарби, не нові, але цілком в адекватному стані, якими ще можна користуватися, пензлики, фломастери, олівці. Щось ми потім придбали самостійно.

“І справа пішла. У нас усе абсолютно йде в хід. Виходить Zero waste в якомусь сенсі. І це дійсно чудово.”

Спочатку це був такий челендж, придумати щось класне з “відходів”. Я сама пам’ятаю, як постійно гуглила запити на кшталт: “Як без швейної машинки можна переробити стару футболку?”.

Нині вже стало легше, ми можемо дозволити собі закупити щось із матеріалів, наприклад, пластилін, папір, клей тощо… Але також ми знаємо, що якусь частину можемо взяти і з речей, які більше не можна носити. Тепер ми активно використовуємо такий підхід.

Наприклад, через рік, як думаєш, ви б зосередилися на тій самій допомозі, що й на початку?

4. Наприклад, через рік, як думаєш, ви б зосередилися на тій самій допомозі, що й на початку?

– "Ми не просто так переорієнтувалися на дозвілля.

У якийсь момент стало зрозуміло, що переселенці, які вже давно живуть у Тбілісі (рік-півтора), трошки пообвикли, соціалізувалися, знайшли роботу…
Тобто, у них уже не стоїть гостро питання: “Що ми будемо їсти завтра?”.

Найбазовіші потреби, такі як житло, їжа, сон закриті. І якщо рухатися пірамідою Маслоу вгору, то виникає потреба в спілкуванні, знайомствах, у вираженні себе.

У дітей, та й у дорослих, є великий інтерес до творчості, вони знайомляться між собою на наших заходах, починають спілкуватися. У нас з’явилися усталені групи. Ми нікого не обмежуємо, але “кістяк” із заняття в заняття загалом зберігається. І мені здається, така організація дозвілля буде й надалі приносити користь. Тому що є сім’ї з дітьми, у яких немає коштів, щоб дітей записати в якийсь гурток, а дитині хочеться активності, взаємодії з однолітками. Не кожні мати і батько можуть сидіти вдома і щось клеїти, вирізати з дітьми, бо банально може не бути часу і сил. З літніми те саме, вони приходять за спілкуванням, за можливістю бути “при справі”.

“Ми тут, щоб люди не почувалися самотніми чи непотрібними.
Щоб вони знали, що є місце, куди можна прийти і поспілкуватися за чаєм із солодощами. Розслабитися. Це зараз дуже важливо, насправді.”

Що б ви сказали людям, які хочуть робити свій проєкт, але їх зупиняє відсутність грошей і ресурсів?

5. Що б ви сказали людям, які хочуть робити свій проєкт, але їх зупиняє відсутність грошей і ресурсів?

У нас все базується на принципі “з миру по нитці” та ентузіазмі волонтерів.

"Але спочатку хоч якийсь ресурс повинен бути.
Наприклад, нематеріальний ресурс - це бажання діяти, активність, відкритість світу. Тому що, як виявилося, світ не без добрих людей. Люди дійсно готові пропонувати допомогу, матеріальну, нематеріальну - на безоплатній основі. "

Тож потрібно бути активними, не боятися питати підтримки в усіх друзів і знайомих, сусідів, рідних.
Наприклад, зайти в кафе і запитати: - “А можна у вас Donation Box поставити?”; або - “А можна повісити у вас оголошення, що у нас такий захід намічається?”.
Можна кидати клич соцмережами - люди дійсно відгукуються.
Але для цього, я думаю, потрібна сформована (хоч трошки) з кількох людей команда.

"І ідея - що конкретно хочеться реалізувати. Щире бажання допомогти іншим дуже сильно впливає на успіх. Ну, а далі - фантазія: що нам жертвують і що ми можемо з цього вичавити? "

Чого ви навчилися особисто або як команда за цей час? Як цей проєкт вас змінив?

6. Чого ви навчилися особисто або як команда за цей час?

Як цей проєкт вас змінив?

У нас кожен - “і читець, і жнець…”.

Відкриваємо в собі нові таланти буквально щотижня. Спочатку наша команда була набагато більшою, але не було чіткого розподілу ролей - ми просто “ішачили” і все, бо багато чого було ще не організовано, у нас не було досвіду.
Коли виникла ідея з майстер-класами, то у волонтерки, яка сама займалася рукоділлям, відкрилося друге дихання. Тепер вона може не просто майструвати руками, а ще й вигадувати різні вироби з неочевидних матеріалів, чого не міг би придумати хтось із нас. І проводити майстер-класи!

“Я б сказала, ми отримали свої ролі. І кожен на своєму місці дуже цінний і добре себе демонструє, розвиває і проявляє.”

Оскільки я за професією - соціальна працівниця, у мене в коледжі були завдання зі складання сценаріїв для заходів дозвілля. Мені це давалося дуже важко і зовсім не подобалося. Тут у грудні я зрозуміла, що треба писати сценарії для новорічних свят. Хто ж, якщо не я? І все добре вийшло.

Думаю, проєкт дав нам ресурс і опору, тому що багато хто йшов, відчуваючи: “Я можу допомогти ще комусь.” Але з часом ми почали цікавитися одне одним, вибудовувати дружні стосунки і таким чином допомагати собі.

"У якийсь момент я усвідомила: ось живу я з чоловіком удвох, і якби він кудись поїхав у справах, мені було б не страшно залишитися в місті самій, бо я не почуваюся тут самотньою. Я знаю, що в мене є люди, до яких я можу звернутися по підтримку. Думаю, кожен із нашої команди це відчуває. Як сказала одна наша волонтерка, яка вже поїхала в іншу країну: “Твоя Україна” - це віддушина. Там відпочиваєш душею. "

І наші відвідувачі відчувають, що ми тут справді за покликом серця, тому їм подобається приходити до нас раз по раз.

Ми сподіваємося, що розповідь Лізи стане джерелом натхнення для тих, хто мріє започаткувати свій проєкт, незважаючи на обмежені ресурси.

Дякуємо, “Твоя Україна”, за цінні уроки та підтримку в побудові кращої спільноти!

Ми робили, робили, і нарешті зробили!
З грудня @Oksana_K шукала потенційних партнерів для проєктів у Тбілісі та Грузії (а заразом уточнювала інструкцію для волонтерів)
Це всього лише перший крок із драбинки “кроків до партнерства” (у пості вище)

Що вийшло:

  • знайти сторінки зі згадкою фірм, які допомагали біженцям з України, або в принципі роблять добрі справи
  • почати складати табличку з конкретними фірмами і завданнями - яку інформацію про них треба уточнити

Що ми зрозуміли:

  • пошук місцевою мовою приносить хороший “улов”. Ми складаємо ключові фрази, наприклад “бізнес допоміг біженцям у Грузії”, а потім перекладаємо їх грузинською за допомогою Deepl або GPT. Потім гуглимо за перекладеними фразами, і вмикаємо автопереклад у браузері - щоб прочитати результати
  • можна пробувати шукати не тільки конкретну допомогу, а й загалом соціально відповідальні компанії. Тоді ключові фрази такі: “корпоративна соціальна відповідальність Грузія”, або “рейтинг сталого розвитку бізнес Грузія” тощо.
  • якщо у фірми немає фахівця з програми соцвідповідальності або сталого розвитку, можна виписати контакт фахівця зі зв’язків з громадськістю, або з розвитку

Що складно:

  • після отримання перших результатів доводиться збирати багато інформації по кожному бізнесу: заходити на їхні сайти, шукати розділ про соціальну відповідальність або новини про надану допомогу.
  • поки незрозуміло, як спілкуватися з представниками бізнесу. Не всі володіють англійською в достатньому обсязі для розмови. Листи ми можемо перекладати потрібною мовою, але для особистого спілкування може знадобитися перекладач зі знанням місцевої мови.

Що далі:

1 Like

Опен-колл на поїздку і мікрогранти для співпраці з культурними організаціями мережі VAHA в Туреччині - для культурних проєктів, які працюють у країнах-членах Ради Європи (Україна, Грузія, Чорногорія, Сербія включені! Повний список тут)

Дедлайн: 10 березня 2024 року

Що ви отримаєте: участь у Transnational Networking Meeting з турецькими культурними проєктами в Берліні, 22-26 травня 2024 року. Можливість отримати мікрогрант на розвиток спільного проєкту 7.500 EUR або на освітній візит до культурного хабу в Туреччині 2.000 EUR

:exclamation:Подати заявку може будь-яка некомерційна організація, що працює у сфері мистецтва та культури (як я розумію, не обов’язково мати статус “культурної організації”, тобто бути театром чи музеєм)

Проєктам в Україні: зверніть увагу на 2 джерела

Our grantmaking process - Center for Disaster Philanthropy - відкритих грантів немає, але варто з ними познайомитися, вони перевіряють роботу проєктів і потім запрошують у партнери (тобто дають грант)

на цій сторінці ближче до кінця - списки Response Funds і Response Funds - якісь із них можуть стати вам в нагоді! Philanthropy for Ukraine

і ще один фонд в Америці, який спонсує програми гуманітарної допомоги через локальні організації: https://bccf.org/funds/emergency-fund-for-ukrainian-community-foundations/

Для всіх (які працюють в Україні, або з українцями в Європі) - тут внизу сторінки можна написати фонду Bosch, що ви робите і в чому потрібна допомога Ukraine Engagement | Robert Bosch Stiftung

Вони не обіцяють усіх підтримати, але шукають працюючі організації “на землі”. Якщо це ви, варто написати і познайомитися

У середині сторінки - проєкти, які вони роблять із партнерами на місцях. Можна отримати уявлення, якого формату проєкти підходять

Зібрали добірку прикладів, як бізнес допомагає гуманітарним проєктам.
Дякуємо @marfa.kapich за короткий витяг
Більше прикладів - у добірці, за неї дякуємо @sm.tobe !

Пропонуємо поміркувати: як показати бізнес-партнеру, що він отримає від співпраці з вашим проєктом?

Як працює підтримка? Усі великі (і не дуже бізнеси) мають програми корпоративної соціальної відповідальності (КСВ). У межах цих програм відбувається і співпраця і з гуманітарними проєктами.

Частина благодійників підтримує лише масштабні та добре відомі ініціативи - такі як Червоний Хрест, UNHCR тощо. Інші можуть працювати зі звичайними НКО, окресливши заздалегідь рамки можливої співпраці. Так чинить, зокрема, Google: з початком війни компанія визначила розмір допомоги $10 млн, її географію та зміст. У результаті НКО, які надають допомогу біженцям у Польщі, Словаччині, Румунії та Угорщині, отримали можливість використовувати ресурси та майданчики компанії - такі як кампус Google для стартапів у Варшаві - для юридичного та психологічного консультування біженців Офіційний Блоґ - Google Україна: Допомагаючи Україні

Приклад Google демонструє важливий момент: підтримка донатора не обов’язково має бути грошовою. Щоб зробити світ кращим, бізнес може використовувати власні ресурси.

Подібним чином діє і Airbnb. Після початку війни компанія розширила свої пропозиції, відкривши додатковий сервіс airbnb.org безкоштовного бронювання для біженців. Тепер бізнес реалізує КСВ і водночас розширює співпрацю шляхом залучення соціально відповідальних власників нерухомості.

До ресурсу може бути прив’язана і грошова допомога. Наприклад, Ahrefs організували сервіс збору грошей для НКО, де жертводавець отримує підписку на платні пакети Ahrefs на подвоєну суму свого донату Ahrefs has raised $1.5 million for Ukraine

Як бізнес може допомогти нашим власним гуманітарним проєктам?
Які форми взаємодії можливі?
І головне – як донести до потенційного партнера, що з вами потрібно співпрацювати – як показати, що отримає бізнес від співпраці?

1 Like